Dag allemaal,
Op vrijdag 18 oktober komen wij bijeen voor ons eerste bordspel event! 🙂
We verwachten jullie rond 19u (uiterlijk 19.30) en dan gaan we even kennis maken met elkaar, ga ik de website en het forum wat uitleggen en gaan we een potje Descent spelen. De handleiding hebben jullie van mij ontvangen, maar de link zal ik hier ook even plaatsen:
Descent manual
Descent FAQ en Errata
Graag even van begin tot eind lezen.
Mijn voorstel voor iedere avond is om 1 spel te spelen en 1 spel te presenteren. Om de beurt kunnen we dan een spel laten zien en er wat over vertellen.
Het spel wat we gaan spelen is Descent Journeys in the Dark – 2nd edition. En Sietse gaan Mansions of Madness presenteren (en Joanne kan hem daarbij helpen).
Vooralsnog zijn dit de spelers die er op vrijdag bij zijn:
– @bonniebarko (sjoerd)
– @erikabuist
– @markjager
– @sissyvanweert
– @sietsebanga
– @joanneyap
– @annetopma
@xandertopma onder voorbehoud, maar wellicht niet.
We hebben dus al een behoorlijk selectie spelers bij elkaar. 8 Stuks maar liefst. Descent speel je maximaal met 5 spelers, de Overlord versus 4 spelers. Maar we kunnen de Overlord door 2 spelers laten spelen. @erikabuist gaf al aan dat ze niet perse hoeft te spelen, dus houden we 5 spelers over voor 4 helden. Eventueel kunnen nog 2 spelers 1 held bedienen? Aangezien Sietse en ik het meest ervaren zijn het spel lijkt het ons handig dat 1 van ons beiden Overlord is en de ander bij de helden speelt.
Alternatief is dat we toch een ander spel gaan doen waar 7 of 8 spelers mogelijk zijn. Laat maar even weten wat jullie voorkeur heeft.
Tot zover en reageer gerust!
Groetjes,
Sjoerd aka @bonniebarko