logo
Populate the side area with widgets, images, navigation links and whatever else comes to your mind.
18 Northumberland Avenue, London, UK
(+44) 871.075.0336
ouroffice@vangard.com
Follow us

SPIEL! 2019

Creative Home Forums SPIEL! 2019

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    sietsebanga
    @sietsebanga

Afgelopen donderdag 24-10-2019 was het weer zover. SPIEL is weer van start gegaan in Essen. De grootste bordspellenbeurs ter wereld. Sinds 2013 ben ik nu elk jaar hier naartoe gegaan op zoek naar nieuwe titels. Dit jaar ben ik op vrijdag vertrokken richting Essen met Sjoerd (@bonniebarko), Gert en Peter.

Elk jaar worden op de beurs rond de 1200 nieuwe spellen getoond die nog niet op de markt beschikbaar zijn. Dit is teveel om in één dag te bekijken. Daarom hebben we ons voorbereid met de tool: https://tabletoptogether.com/tool/. Hier maken we een selectie van de spellen die we willen zien. Samen met de plattegronden van de zes hallen kunnen we dan een overzicht maken welke route we moeten nemen.
      20191027-143833

Bij aankomst was het direct duidelijk dat het drukker zou worden dan vorig jaar. Naast de aanwezig zes hallen is er nu een nieuwe toegang aan de oostzijde die in Hal 7 uitkomt. Vanwege de drukte hebben we besloten om direct de stands op te zoeken waar we in ieder geval een spel willen ophalen.
      Essen-1

Op de beursvloer is er mogelijkheid om de spellen die zijn aangekondigd uit te proberen. Hier wordt dan ook volop gebruik van gemaakt.
      Essen-2

Het belangrijkste voor de meesten is toch het aankopen doen. Er lopen veel mensen rond met rolkarren, reistassen, kinderwagens vol met bordspellen.
      Het resultaat is terug te zien op de parkeerplaats.

Zelf heb ik de volgende aankopen gedaan: Dune, Judge Dredd en de promo kaarten van Nemesis.

Natuurlijk kijken we ook uit naar de nieuwe aankondigingen voor volgend jaar.
      Essen-3

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
    Spring naar toolbar