Dag allemaal,
Fan van Star Wars en je wil wel eens spellen spelen in die setting? Fantasy Flight Games heeft 3 spellen op de markt waar ik twee graag zou willen spelen.
Legion is een skirmish battle spel met miniaturen die geschilderd worden. En het spel dat ik wil voorstellen. X-Wing.
X-Wing is een spel voor 2 spelers en speelt zich af in de ruimte en je vecht met verschillende schepen tegen elkaar. Vele type schepen uit de films kan je aanschaffen. Mooiste van alles, het is prepainted en ziet er mooi uit.
Een startset kost 35 euro. Daarna kan je je vloot uitbreiden met expansions. Variërend van grote schepen (30-35 euro) en kleine schepen rond 15 tot 20 euro.
Het is een community waarbij ook toernooien worden gespeeld en mensen zelfs naar WK,s gaan.
Als er belangstelling is hoor ik het graag. Ik wil best dan de core set kopen om een demo te geven. (Core set is basisaanschaf voor iedere speler).
Zelf heb ik in het verleden versie 1 gespeeld en veel plezier mee gehad. Ik heb daarom al twee speelmatten die we kunnen gebruiken.
Ik hoor het graag.
Groet,
Mark
Hier een video met uitleg