Zoals @sietsebanga al aangaf was ik ook weer van de partij. Spiel! is ontzettend leuk en groeit ieder jaar weer. Zo waren er vorig jaar 190.000 bezoekers verdeeld over de 4 dagen. Er zijn altijd bijzondere aankopen te doen waar je dan ook snel bij moet wezen.
Zo was ik dit jaar op jacht naar de Collector’s Edition van Trickerion. Een zware en dikke doos met Trickerion, alle uitbreidingen en alles wat er extra nog bij kwam via de Kickstarter. Het ging om de laatste beschikbare kopieën. Vrijdagochtend meteen naar de stand van Mindclash gegaan en zagen dat er nog maar 25 kopieën over waren.
Gelijk aangeschaft en ze waren zo vriendelijk om hem even te bewaren bij hun stand. Toen wij hem later die dag ophaalden hebben 2 designers het spel nog gesigneerd.
Mijn dag was qua aankopen al geslaagd en verder heb ik ook niets meer gekocht. Het was toen aan de overige bordmannen om onze verzameling met mooi spul aan te vullen. En zo zijn wij met zo’n 10 nieuwe games thuis gekomen.
Zelf liep ik nog de RPG Tales from the Loop tegen het lijf, die nog totaal onbekend was voor mij. Zelf heb ik nog nooit een klassieke RPG gespeeld, maar dit boek en thema waren zo mooi dat ik echt stond te twijfelen om hem aan te schaffen. Heb ik dus niet gedaan en daar heb ik wel spijt van. Op de beurs was hij €30,00 en online is hij niet onder de €50,00 te vinden. Het is ook gewoon de vraag of ik hem ooit kan gaan spelen, maar alleen al om het mooie boek zou ik hem wel in de boekenkast willen hebben staan.
Mocht iemand van jullie het leuk lijken om eens een RPG te proberen dan lijkt mij Tales from the Loop een goede om eens uit te proberen. Het speelt zich af in de jaren ’80 met een thema wat erg lijkt op Stranger Things. En het blijkt dat Stranger Things juist inspiratie heeft gezocht bij Tales from the Loop.
Verder zijn er leuke (cosplay) kostuums te bewonderen, prachtige miniaturen (poppetjes en gebouwen), is er zelfs unieke drank te koop, comics en laten grafici hun kunsten zien. Die variatie maakt de beurs zo leuk, omdat je aan het eind van de dag best wel verzadigd bent door al die bordspellen.